هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 


سردرد می تواند علل مختلفی داشته باشد اما مهمترین دلیل آن شیوه زندگی است که با رعایت نکاتی ساده می توان از آن جلوگیری کرد. توصیه های امام رضا (ع) در این زمینه جالب است.

  امام رضا (ع) برای پیشگیری از ابتلا به سردرد راههای مختلفی را ارائه کرده اند. یکی از آنها مصرف گیاه کاسنی است. در این زمینه امام رضا (ع) می فرماید: کاسنی شفای هزار درد است و در آدمی دردی نیست جز اینکه کاسنی همه آن را از ریشه از بین می برد. روزی امام علیه السلام برای یکی از خدمتکارانش که مبتلا به تب و سردرد شد کاسنی خواست فرمود آن را آرد کنید سپس آن را روی آتش گذاشت و روغنی به آن اضافه کرد و ضمادی درست کرد و بعد آن را بر سرش گذاشت و بعد فرمود این یعنی (کاسنی و روغن بنفشه )تب را از بین می برد . برای سردرد مفید است و آن را از بین می برد.

امام رضا علیه السلام همچنین برای رهایی از سردرد فرمودند : ماهی تازه را فراموش نکنید. هر کس از درد شقیقه و شکم درد می ترسد نباید در زمستان و تابستان خوردن ماهی تازه را به تاخیر اندازد.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 14 شهريور 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,باخرز,آبنیه, :: 22:35 :: توسط : گل یاس

 

 




راه حل چاق کردن سریع صورت
چند راه حل ساده برای چاق کردن صورت شمایی که از لاغری رنج می بری!



۱- نشاسته موجود در سیب زمینی سرخ شده یا آب پز باعث چاقی موضعی صورت می گردد. در حالیکه نشانسته مواد غذایی دیگر مانند ماکارونی کل اندام را چاق می کند.



۲- نوشیدن زیاد آب، آب میوه و سایر مایعات بهترین و کم هزینه ترین راه برای لطافت پوست و چاقی موضعی صورت است.



۳- شیره ی خرما و شیره انگور برای چاقی موضعی صورت موثر است.



۴- تحرک و ورزش کردن به خصوص ورزش های هوازی به داشتن صورت شاداب، شفاف و چاق کمک می کند.



۵- نوشیدن آب هویج به همراه نارگیل و شکر صبح ها بنوشید.



۶- از خوردن کلم، کاهو، خیار و گوجه فرنگی غافل نشوید.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 13 دی 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,باخرزآبینه, :: 21:32 :: توسط : گل یاس

                        


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تحقیقی به خواص موثر عسل در کاهش ریسک بیماریهای قلبی و عروقی در افراد با اضافه وزن و چاقی دست یافتند.
این تحقیق با همکاری مشترک دکتر مجید غیور مبرهن PHD تغذیه ، دکتر نرجس السادات یعقوبی دستیار تخصصی رادیولوژی، دکتر سید محمد رضا پریزاده PHD بیوشیمی بالینی ، سید فاطمه یعقوبی دانشجوی پزشکی و سیده زهرا یعقوبی دانشجوی دندانپزشکی انجام شده است .
اختلال در لیپوپروتین ها(یکی از پروتین های فاز حاد که در جریان التهاب بالا می رود ) و متابولیسم چربی ها ، چاقی ، دیابت از فاکتورهای خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی به شمار می رود .
دراین تحقیق تاثیر مصرف عسل طبیعی در مقایسه با گلوکز بر میزان وزن لیپیدهای سرم بر روی 55 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با BMI بالای 25 واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفت .
گروه آزمایش روزانه 70 گرم عسل طبیعی و گروه کنترل 70گرم محلول گلوکز را به مدت 30 روز مصرف کردند و نتایج پژوهش نشان داد عسل طبیعی موجب کاهش وزن ، چربی بد ، کلسترول و تری گلیسرید می شود و در مقایسه مصرف گلوکز با افزایش این فاکتورها همراه است .
دراین تحقیق نتیجه گیری و پیشنهاد شده است : کاربرد عسل طبیعی به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در رژیم غذایی کلیه افراد می تواند ریسک بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش دهد .توصیه به استفاده از عسل طبیعی به عنوان جایگزین گلوکز نقش موثری در پیشگیری از این بیماری دارد .

منبع:/en-ums.blogfa.com


 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 7:0 :: توسط : گل یاس

                                                           
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های صورت گرفته نشان داده است که خوردن به موقع شام در حفظ سلامتی افراد تاثیر ویژه ای دارد. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، محققین می گویند علاوه بر فاکتور مهم انتخاب مواد خوراکی سالم، انتخاب زمان مناسب برای غذا خوردن به ویژه در مورد وعده غذایی شام نیز در هضم سریع غذا و رفع اختلالات گوارشی نقش چشمگیری دارد. پزشکان بر این باورند که خوردن به موقع و زودهنگام وعده غذایی شام موجب می شود تا معده زمان کافی را برای هضم ماده خوراکی پیش از آن که فرد به خواب برود، داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود که شام را اول شب بخورید. پزشکان معتقدند: بیشتر مشکلات گوارشی و هضم مواد غذایی را می توان با مصرف به موقع شام برطرف کرد. همچنین افراد باید حداقل دو ساعت پیش از آن که به خواب بروند وعده غذایی شام را مصرف کنند. یکی از شایع ترین اختلالاتی مصرف دیرهنگام وعده غذایی شام، اسیدی شدن معده است که روی فرآیند گوارش تاثیر سوء دارد.


منبع :پزشکان بدون مرز
 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:شام,وقت شام, :: 21:48 :: توسط : گل یاس


یمو شیرین، گونه‌ای لیمو است با نام علمی (Citrus medica ) . میوه آن شیرین و درشت است و آبش به‌عنوان مدربه بیماران تبدار داده می‌شود. خواص لیمو شیرین: - غنی از عناصر قلیایی است. - لیمو حاوی مقدار زیادی اسیدسیتریک و ویتامین C می‌باشد. - مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم دارد. - حالت تازه کنندگی داشته و در صورتی که در چای ریخته شود، طعم مطبوعی پیدا می‌کند. - عامل ضدعفونی کننده بدن است و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می‌کند. - مصرف لیموشیرین در آنفلوانزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده‌اند، توصیه می‌شود. چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌است. - لیمو باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود. - مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار موثر است. - در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌دار توصیه می‌شود. ـ حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. - مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف می‌کند.
 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:لیمو ترش,خواص لیمو ترش, :: 21:56 :: توسط : گل یاس

سیاه دانه دارای خواص درمانی بسیاری است. در احایث و روایات اسلامی نیز آمده است که :

" سیاه دانه دوای هر بیماری و دردی است ، به جز مرگ."

برخی خواص آن عبارتند از :

- سیاه دانه طبیعت گرمی دارد.

- به دلیل داشتن ماده ای موسوم به تیموکیتون، دارای اثرات ضد تشنجی است. بررسی ها نشان می دهد سیاه دانه می تواند موجب تاخیر در زمان شروع تشنج و کاهش مدت آن شود.

- در کاهش نفخ شکم و دفع گازهای معده موثر است.

- زیاد کننده شیر مادران است. 


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:سیاه دانه,خواص سیاه دانه, :: 21:51 :: توسط : گل یاس


مصرف هم زمان بعضی از مواد غذایی با یکدیگر می تواند بسیار مضر باشد و حاصل آن تولید اختلاط زاید در بدن می باشد

که گاهی تاثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد. به عنوان

مثال حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان موارد ذیل باعث تولید اخلاط خام در بدن شده و تولید بیماری کرده،

مثلاً مصرف ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت باعث لکه های پوستی و مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با

سرکه ساخته می شود همراه با برنج باعث کولیت و درد شکم می شود که ممکن است این بیماری ها حاصل عدم

رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد. بنابراین از خوردن هم زمان ترکیبات مواد غذایی که در هر ردیف از جدول ذیل

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:خوردن و نخوردن,چه چیز هایی را نباید با هم خورد, :: 7:19 :: توسط : گل یاس

با نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز، از خواص مفید آن بهره مند شوید. 
 اثرات معجزه آسای چای سبز مربوط به وجود پلی فنول های کاتچین به خصوص اپی گالو کاتچین گالات(egcg) است. ولی قرار نیست برای بهره مندی از خواص مفید این نوشیدنی سبز، این نام سخت و طولانی را به خاطر بسپارید. در اینجا 9 علت خوردن چای سبز را به شما توصیه کرده ایم که به شرح آن ها می پردازیم: 1- از بین برنده فوق العاده چربی های اضافی کل بدن است. این نوشیدنی به خاطر وجود ترکیبی در خود به نام egcg سرعت سوخت چربی در بدن را افزایش می دهد. پژوهش ها نشان می دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می تواند تا 70 کالری انرژی ناشی از سوخت چربی ها ایجاد کند. 2- چربی های اضافی شکم را از بین می برد. طی نتایج حاصله از تحقیقات محققان دانشگاه توفتز، egcg در چای سبز مانند دیگر کاتچین ها، ژن های سوخت چربی را در شکم فعال می کند و سرعت کاهش وزن را تا 77 درصد افزایش می دهد.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:مصرف چای,فواید چای سبز, :: 8:6 :: توسط : گل یاس

چای یکی از نوشیدنی های پرطرفدار است و در تحقیقات فراوانی که درباره مصرف چای انجام شده آمده است که مصرف معمولی چای هیچ ضرری برای فرد ایجاد نمی کند. چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی های دنیاست که در بین ایرانیان از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و معمولا ایرانیان بعد از مصرف غذا از این نوشیدنی استفاده می کنند؛ چای به عنوان نوشیدنی پیش غذا، پس غذا و در وعده صبحانه مصرف می شود و می توان گفت که بعد از آب یکی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنی ها در دنیا محسوب می شود که می تواند فواید و مضراتی داشته باشد. چای علاوه بر اینکه یک نوشیدنی محسوب می شود به عنوان یک گیاه دارویی با ارزش نیز تلقی می شود. *** فواید چای 50 خاصیت چای؛ 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:مصرف چای,بایدها و نبایدها درباره مصرف چای, :: 8:4 :: توسط : گل یاس

دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است، خاصیت آرام کننده و شادکنندگی دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است به طوری که می توان گفت دارچین، والیوم گیاهی است.
به گزارش فارس ، نام علمی دارچین "cinnamomum zeylanicum " است و سرشار از اسانس که بر اثر حرارت اسانس و رایحه آن کاهش پیدا می کند.
این اسانس در صورت تازه بودن به رنگ زرد روشن است ولی به مرور زمان و به علت اکسیده شدن به رنگ های زرد طلایی و سپس قهوه ای مایل به قرمز درمی آید.
*فواید دارچین
------------------
دارچین به عنوان "رمز جوانی " یاد شده است و مصرف روزانه آن برای سلامت انسان بسیار اهمیت دارد همچنین مصرف آن موجب افزایش قوای بدن می شود، کلیه ها را گرم می کند، ضعف کمر و پاها را از بین می برد و برای درمان کم خونی مفید است.
دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض و هضم کننده غذاست و جریان خون را افزایش می دهد و برای رفع سوءهاضمه و نفخ مفید است.
* دارچین موجب آرامش بدن می شود
------------------------------------------
 دارچین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون نیز مفید است و مانند گرد و تنتور به 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:تغذیه مناسب,عوامل شادی,مصرف دارچین شادی بخش است , :: 8:1 :: توسط : گل یاس

هر آنچه باید در مورد نمک، مضرات مصرف بیش از اندازه سدیم و روش های کاستن از میزان نمک غذاها بدانید. 
حتما بارها زمانی که برچسب روی بسته بندی مواد غذایی را بررسی کرده اید، میزان کالری ها، چربی ها و شاید چربی غنی شده آنها را دیده باشید، اما سدیم چطور؟ ممکن است نمک باعث اضافه شدن وزن شما نشود اما درست این است که همواره آن را در نظر داشته باشید. خوردن بیش از اندازه نمک می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد در عین حال، نمکدانی که روی میز غذاخوری شماست تنها مقصر در این میان نیست. شاید باور نکنید اما 75درصد از نمکی که می خورید از طریق غذای رستوران ها و غذاهای کنسروی، منجمد و سوپ های آماده دریافت می شود. البته قطعا می دانید که نمک در میان سایر افزودنی ها طعم غذا را بهتر می کند، به آن بافت می دهد، حجم غذا را تثبیت می کند، آن را ترد کرده و باعث بهتر شدن رنگ و لعاب غذا می شود.
چرا مصرف نمک نگران کننده است؟
نمک زیاد، خطر بالا رفتن فشار خون را افزایش می دهد، بیماری خاموش اما کشنده ای که شما را در معرض حمله قلبی، سکته و از کار افتادن کبد قرار می دهد. هفتاد و پنج میلیون نفر از بزرگسالان آمریکایی فشار خون بین 90 / 140 یا بیشتر و پنجاه میلیون هم فشارخون بین 80 / 120 و 89 / 139 دارند. اگر مشکل فشار خون دارید نمک را از غذای خود حذف کنید تا سطوح بالای فشارخون گریبانگیر شما نشود.
مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از اندازه نمک به ماهیچه قلب آسیب می رساند و باعث سفت شدن شریان ها یا آترواسکلروزیس (نوعی بیماری در رگ ها که با رسوب و تجمع چربی در دیواره رگ مشخص می شود و فرد را در معرض خطر شدید حمله قلبی یا سکته قرار می دهد) هستند. تحقیق دیگری نشان می دهد که مصرف غذاهای پر نمک منجر به افزایش خطر سرطان معده (که شایع ترین علت مرگ ناشی از سرطان بعد از سرطان ریه است) می شود.
مطالعه ای که در سال 2004 در نشریه سرطان بریتانیا به چاپ رسیده نشان می دهد؛ افرادی که عادت به خوردن غذاهای پر نمک دارند، دو برابر کسانی که کمتر نمک مصرف می کنند، در برابر خطر سرطان معده قرار دارند.
با وجود اینکه نمک تنها عامل تحریک کننده در ابتلا به این سرطان نیست و هورمون ها نیز نقش به سزایی دارند اما بدون شک باعث نیاز شدید بدن به آب و حس تورم داخلی رگ ها می شود. اما نمک چندان هم بد نیست زیرا مایعات بدن را متعادل نگه می دارد و به انقباض قلب و سایر ماهیچه ها یاری می رساند.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:مصرف نمک,مضرات مصرف نمک, :: 7:52 :: توسط : گل یاس

از آنجایی که نمی توان تمام مواد غذایی را تازه مصرف کرد باید از آنها طوری نگهداری شود تا قابل مصرف و کمتر خواص خود را از دست دهند. با به کار بردن روش هایی مانند انجماد، خشک کردن و دیگر روش ها می توان مواد غذایی را سالم نگه داشت و با توجه به این که روش انجماد بین عموم متداول تر است مخاطبان مرکز مشاوره پرسش هایی متعددی در این خصوص مطرح کرده اند که در این مطلب به پاره ای از این پرسش ها پاسخ می دهیم .

وسیله مناسب قرار دادن مواد خوراکی در فریزر چیست؟

بهترین وسیله برای قرار دادن مواد خوراكی در فریزر، كیسه‌ های نایلونی مخصوص یا ظروف پلاستیكی دردار هستند؛ هر چقدر محافظ مواد نازک تر باشند مواد غذایی زودتر منجمد می شوند. البته با این شرط كه كیسه‌ ها سوراخ یا پاره نباشند و قبل از قرار دادنشان درون فریزر هوای داخل آن خالی شده باشد. بسته بندی مواد نیز تخت تر و نازک تر باشد زیرا زودتر منجمد می شود و تعداد رشد میکروب ها نیز کمتر است.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:انجماد مواد غذایی,اصول انجماد مواد غذایی, :: 10:14 :: توسط : گل یاس

برای دانش آموزان صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده غذایی تحصیلی، متاسفانه مورد بی مهری فراوانی واقع شده است. صبحانه باعث می شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری کاملا به موقع فراهم شود و بدن برای نیازهای خود به منابع ذخیره شده ای که باید صرف رشد جسم شود مراجعه نکند.

1. تغذیه، دانش تغییر و تبدیل مواد غذایی به انرژی است به عبارت دیگر تغذیه نشان می دهد که چگونه مواد غذایی لازم به بدن باید برسد.

2. تغذیه تحصیلی به ما نشان می دهد که برای یادگیری و مطالعه و فعل و انفعالاتی که لازمه این دو امر مهم هستند به چه میزان و از چه منابعی باید به دست آوریم.

3. مواد مغذی موادی هستند که نیازهای بدنی ما را فراهم می کنند و به ما در حفظ تعادل و سلامت جسمی و روانی کمک می کند. عمده ترین این مواد عبارتند از:


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:تغذیه,تغذیه مناسب برای دانش آموزان, :: 14:7 :: توسط : گل یاس

بد غذایی کودکان مشکل بسیاری از مادران است. اگر کودک شما بد غذاست و میلی به خوردن نشان نمی دهد، بهتر است ریشه مشکل را پیدا کنید. معمولا کمتر کودک سالمی پیدا می شود که در طول روز میلی به خوردن نداشته باشد. قبل از آنکه قضاوت کنید، به این سوال ها جواب دهید؛ آیا همیشه و در تمام ساعت های روز به خوردن بی میل است؟ چه مواد غذایی ای را می پسندد؟ فقط گوشت و سبزیجات نمی خورد یا اهل خوردن بیسکویت و اسنک هم نیست؟ 

چرا برخی بچه ها بد غذا هستند؟

اگر فرزند شما کلا به خوردن بی میل است یا فقط برخی مواد غذایی خاص را نمی خورد، ممکن است دچار مشکلات گوارشی یا عدم تحمل به بعضی از مواد غذایی باشد. به نمودار رشد او نگاهی بیندازید؛ اگر رشد خوبی دارد یعنی بی دلیل نگران هستید و به اندازه می خورد اما اگر در عین سالم بودن، میلی به خوردن غذا مخصوصا غذاهای اصلی نشان نمی دهد، شاید شما بد او را بار آورده اید و باید عادت های غذایی اش را تصحیح کنید. شاید هم بیش از حد از او توقع دارید. میزان اشتهای کودکان با هم متفاوت است. برخی کودکان بسیار فعال اند و انرژی زیادی می سوزانند و به کالری بیشتری در روز نیاز دارند و برخی دیگر آرامش بیشتری دارند و کم غذاترند. به هر حال باید به اشتهای کودکان توجه کرد و آنها را به خوردن مجبور نکرد.

چه کنیم؟

اگر کودک اشتهایی به خوردن غذا ندارد، برای سیر نگه داشتنش، هر چیزی به او ندهید. شیرینی و بیسکویت در اختیارش نگذارید و اجازه بدهید از همان 4 و 3 سالگی آرام آرام عادت های غذایی خوب در او شکل بگیرد. ترتیب های غذایی را به او یاد بدهید. از پیش غذاها شروع کنید. اگر نخورد، اشکالی ندارد؛ چند لحظه صبر کنید بعد بشقاب را از جلوی او بردارید. همین کار را در مورد غذای اصلی انجام دهید.اگر پیش غذا و غذای اصلی را نخورد، دسرش را 2 برابر نکنید تا حداقل سیر شود. حتی اگر دسر را نخورد، نگویید اگر غذا بخورد برایش اسباب بازی می خرید یا او را به گردش می برید. اجازه بدهید خوب گرسنه شود. وقتی میلش کشید، به او غذا بدهید. خیلی نگران نباشید، اگر فکر می کنید ممکن است دچار کم وزنی شود به متخصص اطفال مراجعه کنید. می توانید از چند کودکی که میل و اشتهای زیادی به خوردن دارند نیز کمک بگیرید تا بلکه فرزندتان سر شوق بیاید. اگر باز هم غذا نخورد، به 10 توصیه زیر عمل کنید؛ امیدواریم موفق شوید!

10 فرمان به والدین

اگر فرزندتان بد غذاست، برای درمان او می توانید از توصیه های زیر کمک بگیرید: 

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:کودک و تغذیه,درمان بدغذایی کودکان, :: 12:44 :: توسط : گل یاس

برای این که بتوانید آگاهانه از مهمانان خود پذیرایی کنید، ابتدا باید آگاهانه خرید کنید، خریدی فاقد اقلام غذایی پرکالری، شور و چرب.

با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و تغییرات اجتناب ناپذیر در برنامه‌های غذایی، مطالبی را در مورد لزوم برنامه‌ریزی جهت پذیرایی از مهمانان با هدف حفظ سلامتی حضور شما خوانندگان گرامی ارائه می‌دهیم.

گام نخست- مراقب لیست خرید تنقلات نوروزی باشید.

برای اینکه بتوانید آگاهانه از مهمانان خود پذیرایی کنید، ابتدا باید آگاهانه خرید کنید، خریدی فاقد اقلام غذایی پرکالری، شور و چرب.

گام دوم- برای مهمانی‌ها برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به شما در پیروی از برنامه غذایی سالم و کاهش تمایل به پرخوری در مهمانی و یا رستوران کمک کند. برای مهمانی‌ها برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان خاطر داشته باشید که از مهمانی هم لذت برده‌اید.

گام سوم- هنگام پذیرایی از کودکان به توصیه‌های سلامتی بخش توجه کنید.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:نوروز,تغذیه مناسب در نوروز, :: 11:12 :: توسط : گل یاس


1- با توجه به این که در ایام نوروز عده ای از هم وطنان به مسافرت می روند، پیشنهاد می کنید از چه مواد غذایی در طول سفر استفاده شود تا سلامتی افراد تهدید نشود؟

افراد باید در طول سفر دقت کنند تا اصول تغذیه ای، بهداشت و ایمنی مواد غذایی را رعایت کنند. لذا باید به نکته های زیر توجه کافی نمایند:

- بایستی در طول سفر مانند سایر مواقع به طور متناسب، متعادل و متنوع از تمام گروه های غذایی استفاده نمایند.

- بهتر است از خوردن سبزی ها به صورت خام به دلیل احتمال آلودگی خودداری نمایند.

- در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب بنوشند. البته بهتر است از آب های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است، استفاده کنند.

- از خوردن زیاد غذاهای چرب، سرخ شده، شیرینی ها، شکلات و خامه اجتناب کنند.

- به منظور جلوگیری از یبوست، از میوه ها به عنوان میان وعده های مناسب استفاده نمایند. حتماً قبل از استفاده آن ها را خوب شست و شو دهند.

- بهتر است به جای نوشابه، از دوغ و نوشیدنی های کم کالری استفاده کنند.

-
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:نوروز,تغذیه مناسب در نوروز, :: 11:5 :: توسط : گل یاس


در ايام نوروز، يک سري آداب و سنن در کشور ما رايج است که بر تغذيه و الگوي غذايي افراد تاثير زيادي دارد.

در تعطيلات نوروز، بازار ميهماني و ديد و بازديد بسيار گرم است و مردم به ديدار فاميل، دوستان و آشنايان خود مي‌روند. برخي از افراد نيز ايام تعطيل را در سفر مي‌گذرانند.

اين تغيير در برنامه زندگي، چه به علت ديد و بازديدهاي دوستانه و فاميلي و چه به علت سفر، دگرگوني‌هاي مهمي در برنامه غذايي اشخاص ايجاد مي‌نمايد.

در اين مقاله سعي بر اين شده که تغييرات حاصل از ايام نوروز در تغذيه افراد و اثرات آن در سلامت جامعه مورد بررسي قرار گيرد.

در ديد و بازديدهاي ايام عيد، مصرف تنقلات مختلف مرسوم است. يکي از اين تنقلات، آجيل است. انواع مغزها از قبيل پسته، بادام، فندق، تخمه، بادام‌زميني، بادام هندي و... از تنقلاتي هستند که از زمان‌هاي قديم استفاده از آنها در ميهماني‌ها شايع بوده و هنوز هم رايج است.

مغزها يا آجيل:

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:سلامتی وتغذیه,تغذیه مناسب در نوروز, :: 10:53 :: توسط : گل یاس


 

از جمله خوراکی‌های رایج پذیرایی در طول ایام عید شیرینی، میوه، آجیل و چای است. شاید بپرسید کدام یک و چقدر از هر کدام مصرف کنیم تا هم سالم بمانیم و هم دچار اضافه وزن بعد از تعطیلات نشویم...


1. طی روز، حداکثر 2 بار به عنوان میان‌وعده می‌توان از شیرینی‌ها استفاده کرد. مصرف بیش از این مقدار شیرینی به خصوص برای افرادی که اضافه وزن دارند، توصیه نمی‌شود.

2. بهتر است شیرینی‌هایی را انتخاب کنید که کوچک، خشک، بدون خامه و ترجیحاً با مغز یا میوه است. به عنوان مثال شیرینی‌های نارگیلی کوچک جزو بهترین شیرینی‌ها برای ایام عید هستند.


3. مصرف میوه یا آجیل بر شیرینی‌ها ارجحیت دارد.


4. میزان مصرف با توجه به شرایط سنی متفاوت است اما به طور متوسط، مصرف 2 تا 5 میوه در روز توصیه می‌شود.



 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:تغذیه وسلامتی,توصیه به مهمان‌های نوروزی , :: 10:28 :: توسط : گل یاس

مصرف روزانه گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک مطالعه گسترده در آمریکا نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد.کارشناسان بهداشتی دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بزرگترین مطالعه ای را که تا این تاریخ در زمینه تاثیر گوشت قرمز در بروز دیابت انجام شده سرپرستی و نتایج آن را در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر کرده اند. این کارشناسان تاکید کردند: 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:گوشت قرمز,گوشت قرمز و دیابت نوع دوم, :: 9:43 :: توسط : گل یاس

آشنایی با هفت غذای سالم برای زنان

اولین قدم برای انتخاب رژیم سالم، خوردن انواع مواد غذایی و به مقدار متعادل است تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که مصرف این 7 مواد غذایی بیماری های قلبی، سرطان سینه و پوکی استخوان را از زنان دور می کند. 1- گوجه فرنگی: به گفته محققان مصرف مواد غذایی سرشار از لیکوپن مثل گوجه فرنگی می تواند دردفع سرطان سینه و گردن رحم موثر باشد. 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:غذا,غذای مناسب برای خانم ها,تاثیر غذاهای مناسب در سلامتی خانمها, :: 9:37 :: توسط : گل یاس

3 خاصیت مهم سیر برای سلامتی را بشناسید

سیر، علاوه بر اینکه طعم دهنده خوبی برای انواع غذاها محسوب می شود دارای خواص درمانی مفیدی نیز هست.
سه مورد از خواص درمانی سیر عبارتند از:

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:سیر,سیر و سلامتی,خواص سیر, :: 9:32 :: توسط : گل یاس

مصرف بادام و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست

یک فوق تخصص تغذیه گفت: بادام به دلیل سرشار بودن از ویتامین e، خاصیت ضد پیری داشته و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می کند. بر این اساس توصیه می شود مصرف روزانه بادام را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:بادام,بادام و پوست,مصرف بادام وچن وچروک پوست, :: 9:20 :: توسط : گل یاس

13 توصیه غذایی برای سلامت قلب

براساس مطالعات گسترده انجام شده در سطح جهان امروزه بیماری های قلب و عروق عمده ترین علل مرگ و میر محسوب می شوند.
بر طبق برآوردهای سازمان جهانی بهداشت تا سال 2020 بیماری کرونر قلب و سکته مغزی به ترتیب اولین و چهارمین علل ناتوانی در سراسر جهان خواهند بود. همه گیری بیماری های قلبی در حال گسترش بوده و امروزه پرفشاری خون و کلسترول خون بالا به عنوان 2 عامل مستقل در ایجاد بیماری های قلبی مطرح شده اند 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:غذا و سلامتی,غذا و قلب,تاثیر غذا بر روی قلب, :: 8:54 :: توسط : گل یاس

عسل جایگزین نوشابه های انرژی زا

اکثر ما در زندگی روزمره برای رفع مشکلاتی چون گلودرد و یا سوختگی های مختصر، فورا از عسل به عنوان یک درمان خانگی استفاده می کنیم. علاوه بر موارد فوق این محصول معجزه گر زنبورهای عسل، کاربردهای درمانی بیشتر و فوق العاده ای دارد. به نوشته روزنامه «اکسپرس»، برخی از مهم ترین خواص درمانی معجزه کننده عسل عبارتند از: 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:عسل,عسل و سلامتی,تاثیر عسل در سلامتی, :: 8:44 :: توسط : گل یاس

غذاهای چرب مشکلات تنفسی را تشدید می کند

شاید شنیده اید که خوردن غذاهایی مانند همبرگر یا سیب زمینی سرخ شده برای افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند، می تواند دردسرساز شود. بر اساس بررسی های انجام شده درباره رژیم غذایی این گروه از بیماران، افرادی که غذاهای چرب می خورند در مقایسه با افرادی که غذاهای چرب را از برنامه غذایی روزانه شان حذف کرده اند، با مشکلات تنفسی بیشتری مواجه می شوند. این یافته ها به این معنی نیست که به خصوص خوردن همبرگر و سیب زمینی سرخ شده منجر به بیماری های تنفسی یا تشدید این بیماری ها می شود. 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:غذای چرب,غذای چرب و مشکلات تنفسی, :: 8:40 :: توسط : گل یاس

آشنایی با غذاهای سالم برای مقابله با فشار خون بالا

افزایش فشار خون یک اختلال خاموش است که می تواند با بسیاری از بیماری ها و مشکلات سوخت و ساز بدن مرتبط باشد.به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز گروپ، در این مقاله به تعدادی از مواد غذایی مفید که در پایین آوردن فشار خون نقش موثری دارند، اشاره شده که عبارتند از: - اسفناج: این سبزی سرشار از منیزیم و همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم است که هر دوی این عنصرها، مواد کلیدی و اصلی برای پایین آوردن سطح فشار خون هستند. 



 ادامه مطلب...


آب بخور، هم وطن!

این مطلب در مورد تحقیقی در انستیتو تحقیقات تغذیه کشور است که نشان می دهد ایرانی ها کمتر از حد استاندارد مایعات می نوشند. همیشه یک پارچ شربت خاکشیر و آب لیموی تازه در یخچال مادربزرگم آماده بود. هر وقت از راه می رسیدیم، آن را در کاسه چینی های گل قرمزش می ریخت و دستمان می داد و می گفت حتما در فصل تابستان شربت خاکشیر و آب لیمو بخوریم نه نوشابه. در حیاط خلوت خانه اش هم پر بود از انواع عرقیات گیاهی که برایمان از خواص آن ها می گفت.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:آب,آب وسلامتی,تاثیر آب در سلامتی, :: 8:15 :: توسط : گل یاس

5 دلیل خوب برای خوردن آلو

آلو قرمز هنوز در بازار وجود دارد و هر وقت این میوه را دیدید حتما خریداری کرده و میل کنید. مصرف آلو یک شیوه ی سالم و خوشمزه برای حفظ سلامت ماست. این میوه ی خوش رنگ خواص فوق العاده ای دارد که در این مطلب کوتاه به 5 نمونه از آن ها اشاره می کنیم. آلو قرمز حافظ قلب شما یک عدد آلو قرمز متوسط حاوی 113 میلی گرم پتاسیم است که فشار خون را کنترل می کند و خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:آلو,فواید آلو,فواید آلو برای سلامتی, :: 8:10 :: توسط : گل یاس

مروری بر 10 فایده ی انگور برای سلامتی

انگور عالی منیزیم و خوب ویتامین c، تیامین، b6، پتاسیم و همچنین فیتوکمیکال هایی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند. تصفیه خون و خون سازی، اثر شفابخشی در بیماری های سل، یبوست، بواسیر و سیاه سرفه از جمله خواص انگور است. انگور همچنین غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به اوره بالا و اسیدوز می باشد و مصرف آب انگور تازه برای کسانی که نارسایی کبد دارند، توصیه شده است زیرا آب انگور عمل ذخیره قند در کبد و دفع صفرا را تسهیل و کبد را تقویت می کند. انگور همچنین برای افراد مبتلا به ورم مفاصل، روماتیسم، نقرس، سنگ کلیه، افراد دچار مسمومیت، عوارض فشار خون بالا و سوء هاضمه، اختلالات پوستی، کورک، اگزما و نفریت (ورم چرکی کلیه ها) مفید است.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:غذا وسلامتی,میوه و سلامتی,تاثیر ممیوه و غذا در سلامتی, :: 8:3 :: توسط : گل یاس

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 212
بازدید هفته : 266
بازدید ماه : 263
بازدید کل : 28222
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content